lördag 22 augusti 2009

regnet bara öser ner, men jag är lycklig

hallojj. sitter och stirrar ut genom fönstret och funderar på hur mycket regn de finns!? de är otroligt att de bara vräker ner och det tycks aldrig ta slut. ganska mysigt ändå om man sitter inne med en massa tända ljus och musik, mindre roligt om man är ute just precis då. Det är konstigt att vädret kan bestämma hur man själv ska må. Om det är sol och jätte fint väder är 95% av Sveriges befolkning glada, lycklig och tycks inte att ha några bekymmer alls, eller så kan de va så att dom håller de inne bara för att inte förstöra för andra. På vintern när de är kallt och snöstorm är de tvärtom, då blir man mer depremerad, börjar tänka mycket mer när mörkret sakta börjar smyga sig in och folk håller sig inne mycket mer och börjar leva i cellibat tills sommartiderna kommer fram igen. Men just nu så ös regnar det som sagt och ändå är jag lycklig. Ingenting speciellt som har hänt, men allt känns så himla bra just nu. Skolan börjar på måndag och jag är huuuuuuuur nervös som helst, men då är allt som de ska. Såklart är jag mycket glad och förväntasfull över hur min klass kommer att bli under dom närmaste 3 åren, spännande!

Igår va jag med några vänner och va ute och gick i mörkret när de ös regnade, passade då på att dra några spökhistorier allihopa och skrämma upp varandra. Vi kom fram till att alla dessa historer man hör, någon sanning ligger de såklart i det eftersom ingen dum sate skulle komma på att "ja nu ska jag ljuga ihop en spökhistoria och skrämma små barn" (eller 16 och 17 åringar). Så jag tror helhjärtat på sånt där men tror aldrig de skulle hända mig någonting eftersom jag är livrädd!

Ikväll äre 50-års kalas som gäller för hela slanten, när vi anmälde oss så va de 120 stycken som skulle komma och jag förmodar att de är lite fler nu. Isabelle kommer hit och följer me så vi håller varann sällskap där uppe. Nu ska jag göra i ordning mig, duscha och klä på mig o.s.v.

pusspåer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar